Mari-Mari Kita Berkongsi

Bilangan pengunjung

Sunday, April 25, 2010

Yeke ini sebab Iran berani???

Saya pernah bertanya kepada mak saya.Di negara mana yang mempunyai golongan syiah??Lalu mak saya pun menjawab di negara Iraq dan IRAN.Disini saya ingin menyentuh tentang negara Iran sahaja..Selepas saya mendaengar jawapan mak,saya berfikir sejenak.Adakah Mahmoud Ahmadinejad iaitu Presiden Iran kali ini berpegang kepada Mazhab Syiah..


Sekiranya benar Ahmadinejad merupakan Pemimpin yang bermazhab Syiah,maka tidak hairanlah Iran merupakan satu-satunya negara islam yang berani untuk menentang Amerika syarikat dengan senjata nuklear yang dimiliki oleh mereka..


Kita sendiri sedia maklum bahawa mazhab Syiah ini diasaskan oleh orang Yahudi iaitu Abdullah Bin Saba.Jadi tidak hairanlah bahawa Iran secara senyap juga dibantu oleh Yahudi dari Israel..Saya juga terbaca satu artikel di laman web http://www.syiahindonesia.com.Tajuk artikelnya ialah Iran semakin mesra denga tokoh agama Yahudi,Ada apa??Melalui laman web itu juga ada mengatakan bahawa Ahmadinejad secara terang-terangan telah menghina dua orang sahabat Nabi.


Pada pendapat saya,saya tidak berasa apa2 pun kehebatan Iran,kerana mereka merupakan golongan syiah.Golongan ini boleh dianggap sama seperti Yahudi dan Nasrani kerana golongan syiah menyelewengkan al-quran sama seperti golongan yahudi dan nasrani menyelewengkan Taurat dan Injil.


Saya juga ada mendengar cerita bahawa Israel secara perlahan-lahan ingin membuat satu jalan terus ke Iran iaitu degan menakluki satu persatu negara lain yang berhampiran dengannya,Israel telah bermula dengan negara Palestin dahulu.Dikatakabn supaya mudah untuk menyerang Iran kerana alasannya bahawa Iran merupakan satu-satunya negara Islam yang berani dan mengancam.Tapi pernahkah anda semua terfikir bahawa Israel mempunyai alasan lain untuk berbuat begitu?Wallahualam.Adakah zionis membantu Iran??







0 comments: