Mari-Mari Kita Berkongsi

Bilangan pengunjung

Monday, April 19, 2010

Sampai bila Thailad oi...








Sudah berbulan2 kemelut ploitik Thailand berlaku...Bermacam2 gaya pemberontakkan dilakukan oleh sebilangan besar rakyat Thailand.Ada dengan cara berarak di bandar Bangkok,simbah2 darah la,tidur tepi jalan la..Yang bergaduh dan baling2 objek jangan di cerita lagi..Sudah menjadi trend pemberontakan zaman sekarang..

Sedih tengok rakayat Thailand  yang menyertai demonstrasi dan perarakan itu,Masing2 berbaju merah.Thaksin memang handal,Apa entah yang dia nak lagi..Dah kaya pun nak kaya lagi ke???
Makin corrupt Thailand kalau kau naik lagi..Yang aku pelik macam manalah rakyat kat sana tu boleh terpedaya dengan Thaksin tu..Kalau korang dapat gaji,elaun,loan bank,duit pencen tak mengapa jugak..
Ini tak hanya sekadar Nasi bungkus dengan segelas air je yang korang dapat.Kalu aku tak cukup..

Sepatutnya bila dalam keadaan sebegini raja Thailand iaitu Raja Bhumiol tu dah kena campur tangan.Sebab berdasarkan pengamatan saya rakyat Thailand amat hormat dan sanjung tinggi terhadap rajanya..Sejak dahulu lagi.
Persoalannya kenapa samapai sekarang Raja Bhumibol tidak campur tangan..Adakah sudah dijolok oleh Thaksin si teruk itu.Takkan Raja Bhumibol  tidak kesian dengan rakyatnya..

Kenapa tiada seorang polis atau askar Thailand yang bergelar sharpshooter tembak jer Thaksin tu dari jauh..Kan senang cerita macam tu.Kalau susah upah jer pembunuh upahan luar negara..Amerika ke,tembak kepala Thaksin tu.Aman Thailand,Malaysia pun boleh menjalani hubungan sejagat tanpa ragu2 dan ketakutan lagi..


0 comments: