Mari-Mari Kita Berkongsi

Bilangan pengunjung

Saturday, April 10, 2010

MAXIS atau CELCOM




Kenapa ramai orang mesti memilih rangkaian telekomunikasi Maxis??Tidakkah anda rasa berlakunya pembaziran disitu.Saya disini bukannya hendak mengutuk atau mencerca rangkaian telekomunikasi Maxis atau Hotlink,saya sendiri juga ada memakai nombor telefon 01maxis.Saya cuma ingin membuat perbandingan sahaja.Cuba kita lihat perbandingan antara Celcom dan Maxis.Walaupun tidak banyak beza namun kita sendiri masih nampak lagi perbezaannya.Celcom lebih pemurah dari Maxis..

Maxis
Panggilan percuma semasa tarikh lahir hanya satu hari..walaupun boleh telefon semua nombor maxis tanpa         aktiv5 tapi berbaloi ke???Hanya satu hari??
Celcom
Panggilan percuma semasa tarikh lahir adalah selama seminggu,Walaupun hanya boleh telefon nombor yang diaktifkan sahaja tapi sudah lebih berbaloi.Silap2 muntah akibat bergayot..

Maxis
Nombor Youth Club tidak boleh diaktifkan walaupun sesama youth club.
Celcom
Nombor U pax boleh.Setengah sen satu mesej.Kan berbaloi tu..

Maxis
Nombor Youth Club hanya boleh digunakan sehingga umur mencecah 23tahun sahaja..
Celcom
Nombor Youth Club boleh digunakan  sehingga 25 tahun..

Maxis
Nombor maxis maxima hanya 10 sahaja boleh diaktifkan..
Celcom
Nombor Celcom blue boleh aktif sehingga 20 orang tau..

Maxis
Sos Topup pinjam RM2 tapi kena bayar balik RM2.50.RIBA2
Celcom
Credita advance pinjam RM2 kena bayar balik RM2 juga.cuma setahun pertam jer kena bayar RM2.50selepas itu tidak.

Cukup jela contoh2 ni yang saya bagi,tapi banyak lagi perbezaan yang kita boleh dapat..Bukan saya hendak menyuruh anda semua memilih rangkaian telekomunikasi  celcom,bukan saya dapat apa2 pun pn dari syarikat celcom,saya cuma mahu anda semua mengelak dari berlakunya pembaziran yang lebih sahaja,amalan syaitan.Apa2 pun anda semua boleh berfikir.Ada apa2 salah tolong betolkan..

P/S:Kawan saya baru guna num maxis,dia tak masukkan pun call me tone tu..Tengok2 kena tolak Rm3 and ada lagu entah apa2.Tak ke zalim tu??Menganaiya orang..

0 comments: